Antal Zsuzsa blogja

Varró Dani

2013. április 24. - Antal Zsuzsa

Nagyon szeretem a verseket. Varró Dani munkásságát az első verseitől igyekszem követni. Akkor még csak sejteni és remélni lehetett, hogy lesz munkássága… Amatőrként mondom, hozzáértők biztos, biztosan tudták, jövőbelátók nagytételben fogadni mertek volna … Több lábon áll, nemcsak verslábon. Most találtam meg 32. szülnapi önversét -4évvel a költése után-, most azonnal közreadom, hátha van még hozzám hasonló ismeret-hiányos.
József Attilát is rajongom! Lehet, hogy a blogban forgó költőnk is? 

Varró Dani: HARMINCKÉTÉVES MÚLTAM - önfelköszöntő költemény

Harminckét éves múltam el,
csatában mégsem hulltam el,
sinen
se nem.
Csak ámulok, hogy jé, nekem
félig lefolyt az életem
gügye
ügye.
A volna lettbe billen épp,
létösszegeznem illenék
emitt.
De mit?
Harminckét év elslattyogott,
nem történt semmi nagy dolog,
kis ez,
kis az.
Van már nejem, van kisfiam,
s jut asztalomra kifli, jam,
diós
briós.
De elcsigáz a teperés,
az út, mely csupa hepe, és
csupa
hupa,
s ki lát, azt mondja: "Haj, Dani,
nem vagy te már a hajdani!"
Ez, öcs,
a göcs!
Hogy újra már nem kezdhetem,
sehogy se rendelkezhetem
e lett
felett.
Hogy jaj, a múlt pár passzusát
nem költhetem már basszus át,
alap
a lap,
s a jövő sincsen nyitva már,
hogy őszbe fordul itt a nyár.
Szar ügy,
farügy!
Mi nem lettem, már nem leszek,
tűzoltó, juhász, pl. ezek,
sem ács,
se más.
Nem végzek munkát, kétkezit,
költő vagyok, ha kérdezik:
badar
madár.
S habár szemöldököm közét
redőzi az alig közép-
korú
ború,
bár gyűl a szürke szerteszét,
fejem fölött a kerge-szép
azúr
az úr.

55.jpg

Forrás: Antikva - Online Antikvárium
Nem találtam meg, ki a fotós, de jó! …én is szeretem!

Miről beszél ez az ember? Létösszegzés? Meg „félig lefolyt az életem”, odébb van az még. Költői kellék, neve: költői túlzás.
Sok születésnapot Varró Dani, és mind legyen boldog!

A bejegyzés trackback címe:

https://eselyegyenlotlen.blog.hu/api/trackback/id/tr365244010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása